4 Temmuz 2009 Cumartesi

KATMER POĞAÇA




MALZEMELER




  • 1 su bardağı süt


  • 1 çay bardağı sıvıyağ


  • 1 yumurta (akı içine sarısı üstüne)


  • 20 gram yaşmaya (kuru maya)


  • 3 çay kaşığı tuz


  • 2 çay kaşığı toz şeker


  • 4-4,5 su bardağı un


  • arasına 75 gram yumuşatılmış margarin


  • 100 gr beyaz peynir ,zeytin ezmesi.vb

YAPILIŞI;

  • Mayayı çok az ılık suyla erittim.ılık süt, sıvıyağ .toz şeker,yumurta akı ve un ile ele yapışmayacak yumuşaklıkta hamur yaptım.Mayalanmasını beklemeden 8 parçaya ayırdım.
  • Her parçayı tabak büyüklüğünde açıp üzerine yumuşak tereyağından ince bir tabaka halinde sürdüm.
  • hamurları üstüste dizerek her parçada bu işlemi tekrarladım.En üsttekine yağ sürmedim.
  • Üstüste dizilmiş hamurları fazla ezmeden yavaş yavaş 60-70 cm çapına gelinceye kadar büyüttüm.
  • Sigara böreği sarar gibi kesip arasına ekşimik koyarak sardım.
  • üzerine yumurta sarısı sürdüm.

1 yorum:

  1. merhaba
    Bloğunuz hayırlı olsun.
    Katmer poğaça ve masadaki ikramlar çok lezzetli görüşünüyor. Ellerinize sağlık.
    şükran

    YanıtlaSil